Stagepool och Statist!

Hur och vart får man reda på alla castnings och audtions?

Vill du tex vara med i en reklamfilm eller kanske vara statist i en film?

 

Mitt tips är att bli medlem i Statist eller stagepool!

Det är artistförmedlingar där man kan lägga upp cv, bilder, ett personligtbrev osv.

Ungefär som Arbetsförmedlingen för oss Esteter.

 

Producenter lägger in uppdrag som man kan läsa och ifall man gillar det kan man skicka sitt cv till dem digitalt.

Så det gäller att verkligen ha ett lockande CV.

 

Stagepool kostar mellan 100- 250kr i månaden

Statist Typ 300kr per år.

 

Jag tycker att det är värt det då jag kan söka väldigt många jobb varje vecka.

Här ska ni få se lite hur mina profil sidor ser ut.

 

 

Statist:

 

Här får man se vilka jobb som lagts ut.

Det man ser här är "sökes, lön, datum, beskrivning, produktionsbolag och län.

Så om det tex står "Statist", 999kr, Volvo reklam, Reklambyrån svensson coh till slut stockholm då vet jag att jag kan söka jobbet och klickar på "beskrivningen" för att läsa mer om uppdraget.

 

 

Stagepools Startsida:
Uppdragen:

www.stagepool.se

www.statist.se

 

 

Det är ingen idé att sitta och vänta på att lycka ska knacka på ens dörr, ta steget och se till att det händer istället!

Ge allt eller inget!

 

Kram /Tess


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad tycker du om filmcafe? Är du med i det oxå?

2011-05-21 @ 14:16:23
Postat av: Selma<3

jag är medlem på statist sedan 2010 men har inte fått något jobb :( men 2 auditions och provfotograferingar :) och tack för tipset om stagepool, där ska jag absolut bli medlem! kram selma :D (stort fan)

2011-05-25 @ 13:21:01
URL: http://semlann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0