Nu kör vi!

Det är många som frågat hur det kommer sig att jag helt plötsligt bestämt mig för att börja blogga.

Är det pga att det är så himla populärt att jag helt enkelt måste följa strömmen? Nix!

 

Jag har velat blogga i många år men aldrig riktigt känt att jag haft något intressant att skriva om.

Sen kan man nog tänka sig att en dyslektiker (som jag) får rättstavningsprogrammet att börja bugga ;)

Nej, så farligt är det kanske inte men givetvis kan det smita in en och annan felstavning.

 

Så vad är det som är lockande med mitt liv nu som ger mig tron att det ska vara av intresse för er att läsa?

Som många redan vet lever jag för musiken, den fyller mitt liv med en mening som jag inte kan finna någon annanstans. Ett liv utan detta känns helt otänkbart.

 

Så men detta sagt är jag alltså en av flera miljoner som drömmer om att få livnära sig på det estetiska… skriva låtar, uppträda, dansa, spela teater och framför allt SJUNGA!

 

Att jag valt en av dom tuffaste branscherna är jag fullt medveten om.

Man måste ge allt eller inget, sträcker man sig efter stjärnorna så kanske man når en trätopp…

Blod, svett och tårar som dom sa i filmen "Fame" …det är precis det ni kommer få bevittna.

Ni kommer få se mig kämpa, följa mig på auditions/castings , dagarna i studios, dansträningar, när jag övar sång, skriver låtar, tankarna som trängs i huvudet och mycket mer.

 

Kommer det bli så att jag kämpar och kämpar men aldrig når mina mål eller blir jag en av dom få lyckligt lottade som lyckas…?

 

I´m not giving up without a fight anyway……

 

Nu kör vi!!!


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag tycker det är helt rätta takter. Det är en hård bransch, men man ska aldrig ge upp det man brinner för, speciellt inte när det är något som man ej kan leva utan, som musiken och sången!

2011-05-05 @ 01:45:53
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Jens

Du om någon kan ju lyckas med detta efter vad jag själv sett/hört! Och det ligger nåt musikaliskt i släkten så du har mycket bra förutsättningar! :D



/ Coolaste sysslingen ever?!

2011-05-05 @ 02:28:22
URL: http://jensholstad.blogg.se/
Postat av: Sébastien

Jag tycker det är synd att det ska behöva vara en sådan kamp att få syssla med det man brinner för... men jepp, så är det onekligen.

Men du har en vinnande inställning, helt klart!

2011-05-05 @ 02:41:31
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: Malin

Bästaste <3

2011-05-05 @ 22:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0